Sunday 26 December 2010

TAHNIAH MALAYSIA (3-0)



Ya ALLAH, aku betol2 bersyukur malam neh... gumbira sampai tak terkata.... MENGAPA?? haaaa.... kan Malaysia menang lawan Indonesia... 3-0 tuuuu.... rasa innn loo..... Tahniah kepada pasukan Malaysia, akhirnya dapat membuktikan kepada rakyat kita yang MALAYSIA BOLEH!!!! 

TAPI.......

Perjuangan belum berakhir, gue harap Malaysia akan terus tekun berlatih untuk perlawanan ke 2 di Indonesia pada hari rabu depan... 3-0 tuu..... hope malaysia akan menang pada perlawanan yg ke 2 nanti... apa-apa pon, kalah menang adat permainan... Usaha tu yang penting... gue sebagai rakyat Malaysia cuma mampu berdoa dari rumah... heeeeee.....

Haaaa......

Menyesal btol aku tak g stadium Bukit Jalil td, masa aku tunggu bus kat Bndr Tasik Selatan td kannn.... ada lah seorang mamat neh, dia senyum2 kat aku... aku senyum  lah balik, pas tu dia dudok sebelah aku... haaaa... pelik sungguh aku rasa.... oppppsss.... jangan fikir negatif.... hehe.... nak tau tak?? 

mamat: bro, nak g mn? 

gue: nak g BTS ( stesen LRT bndr. tasik selatan)...

mamat: ooo, nak g Bukit Jalil ke?? or nak g KL??

gue: nak g kL, ptg nei nak balik Pahang..... 

mamat: laaaa.... rugi lah, aku ada 8 lg tiket free nei... jom lah tengok bola kat bukit jalil... ( sambil menunjukkan 8 lagi tiket masok ke stadium)...

gue: (diam seketika) nak ambik ke x?? 

mamat: jom lah bro....

gue: xpe lah bro, aku sok nak keja... terima kasih je laaa...

mamat: ermmm.... baiklah.... 

haaa.... macam tuh lah dialog mamat tuh dngn aku td.... panjang lagi kalau ikutkan, aku siap bagi mamat tuh pisang goreng yg aku makan kat bus stop tu lagi.... heeeeeee..... baik hati lah katakan..... lepas tu aku naik teksi g stesen LRT, lama sungguh itu bus... kuciwa dah menunggu... heeee.... 

WOWww... ramai orang berbaris untuk membeli tiket LRT, apa lagi.... aku kan kecek, aku potong lah lineee.... hehehee... keistimewaan seseorang yang berbadan kecek... yang pastinya, aku berbangga melihat sekeliling kerana hampir semua org memakai baju kuning dan memegang bendera negara kita...

MALAYSIA BOLEH.....

betol tak kawan-kawan??? haaa... kan Malaysia dah menang tadi, berbangga lah jadi rakyat Malaysia Okay.... sama-sama lah kita berdoa agar Malaysia mendapat Piala Suzuki pada perlawan terakhir di Indonesia nanti.... amin.....



1 comment:

miss tulip said...

proud to be malaysian..huhu
http://lurvemecuppycake.blogspot.com

Post a Comment